torsdag 30 april 2009

Valborgspromenad

Under vår promenad passerade vi det här trädet och jag blev återigen fascinerad över hur starkt livet är, hur nya skott kommer ur ett brutet, till synes dött träd.
Jag är ju ingen mästerfotograf så det kanske inte syns så tydligt, men om du tittar noga så ser du hur det, från mitten i brottet och till höger på grenen, skjuter upp nya skott.

Det blev en bild på hur Jesus blev bruten, och till synes död (för många är Han ju fortfarande död), för mig. Men om jag förblir i Honom så är jag som skotten på trädet, fylld av Hans liv (eftersom Han uppstod) och beredd att blomma och att så småningom bära frukt.

"Jag är vinstocken (trädet), ni är grenarna. Om någon förblir i mig och jag i honom, bär han rik frukt, ty utan mig kan ni ingenting göra." Joh. 15:5

Om Hans livgivande sav får flyta genom mina andliga ådror, så behöver jag bara vara avslappnad, som grenen i trädet, och inse att jag kan inte krysta fram någonting utan när tiden, säsongen är inne så kommer frukten. Förhoppningsvis är mitt liv en underbar doft och blomning så att människorna runtomkring mig blir upplyftade och glada i min närvaro.

Är du rotad i honom? Var får du ditt liv ifrån? Hurdan är din doft?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar