fredag 11 december 2009

Att lämna ut sig på bloggen

Satt och läste en blogg som en bekant till en bekant skriver, och blev ganska illa till mods. Jag läser inte många andras bloggar, tycker inte att jag hinner eller orkar bry mig om vad andra tycker, tänker, eller hur de har det. Jag föredrar att leva mitt sociala liv ansikte mot ansikte med familj, vänner och arbetskamrater.
I bloggen som jag läste skrev personen om hur människor sårat, inte ställt upp mm. och hur ont det gjort. Naturligtvis är det sånt som händer oss alla någon gång i livet, men ska man "fläka ut" sitt känsloliv i en blogg?? Bara för att kändisar, journalister politiker m. fl. lever sitt liv offentligt behöver väl inte vi "vanliga" göra likadant?

Nog gnällt. :)
==========================================
Nåt helt annat!
Jag lägger upp en fin bild som min pappa tagit för att öka på julstämningen lite, eller kanske för att skapa julstämning. Jag har rätt svårt att hitta den när det regnar och är grått hela tiden. Längtar efter blå himmel, sol och gnistrande snö som knarrar under fötterna.
Det e' vinter de'.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar