tisdag 16 juni 2009

Jag har flyttat!!!

Idag och igår har vi tömt gamla lägenheten och kunnat njuta av kaffe och glass ute vid vår "trädgård". *fniss*
Det är synd att kalla plätten för trädgård, men det känns underbart att kunna sitta ute och njuta både solsken och regndroppar med en god kopp kaffe i handen. Det har ju trots allt inte varit så hemskt kallt de senaste dagarna.

Idag konstaterade jag att den lilla trädgården består av en blanding kryddväxter och andra spännande och blommande krypväxter, prydnadsgräs och "vanliga" blommor.
Mitt i detta klämde jag häromdagen ner tre krukor med säsongsväxter som jag kände att jag bara måste ha, för det kliade i fingrarna att få använda krukorna som stått tomma på balkongen i två år, eftersom det inte lockade att plantera i dem när det ändå inte syntes hur fint det var i dem. Å andra sidan har jag inga balkonglådor med växter i nu, så ... nu njuter jag på annat vis.


Här några bilder från den nu vildvuxna kryddträdgården.
Jag hoppas att få den lite snyggare så småningom. Om tiden och orken räcker till. :)
En alldeleles vildvuxen Lavendel. Bakom den blommar Gräslöken och en Rosenbuske försöker förtvivlat tävla om utrymmet.

Här nedanför är en vy med kryddväxterna i förgrunden. Tyvärr är jag inte hemma på sorterna, men de luktar underbart.

Under den en vy från andra hållet. Bara för att visa krukorna mitt i "smeten". Efter den en bild, lite från ovan.
Sen en bild på några söta blommor nere vid backen under det yviga väldoftande buskaget. Har ingen aning om vad det är, men söta är blommorna i alla fall.



Allra längst ner bilder på två växter som, när man rufsar dem i "håret", doftar helt underbart. Dessutom är de ju vackra att se på också.

Jag njuter av mitt nya boende. även om insidan fortfarande består av alldeles för många kartonger och saker som inte fått någon ny hemvist.

Som grädde på moset, eller lök på laxen, så ska jag jobba onsdag, torsdag och ända till 15.30 på Midsommarafton. Sen är jag ledig två hela dagar igen, ända till kl. 13.00 på måndagen. Man får vara glad åt det lilla. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar